0
Items : 0
Subtotal : 0.00
View CartCheck Out
0
Items : 0
Subtotal : 0.00
View CartCheck Out

Home Page

FM verliest terrein aan digitale radio in België

FM verliest langzaam terrein aan digitale kanalen in Vlaanderen. Van alle tijd die er door alle Vlamingen samen naar de radio geluisterd wordt, gaat nog maar 76 procent naar de klassieke FM-radio en 21 procent naar diverse digitale kanalen. Daarbij moet worden gedacht aan streaming (12 procent), radiokanalen op digitale tv (6 procent) en digitale […]

FNV Horecabond en Temper verbreden samenwerking

De samenwerking tussen FNV Horeca en Temper, een digitaal prikbord waar opdrachtgevers klussen kunnen plaatsen, wordt verbreed. Zo verdwijnt op korte termijn de gebruiksvergoeding die freelancers momenteel aan Temper betalen voor onder andere het gebruik van de software. Het is volgens beide partners een eerste aanzet tot het verhogen van de opbrengst van freelancers, waardoor […]

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester. Met de jaarwisseling in zicht publiceert de onderzoeker voor verschillende branches en sectoren voorspellingen voor korte […]

Videodienst Hulu overweegt internationale uitbreiding

Videodienst Hulu wordt internationaal uitgerold. Dat vertelde Bob Iger van aandeelhouder Disney vorige week in een toelichting op de kwartaalcijfers. Welke landen hij daarbij op het oog heeft is niet duidelijk. Hulu richtte zich tot nu toe vooral op de VS. Daar produceert het ook eigen programma’s, zoals The Handmaid’s Tale. Het eigen aanbod is […]

LinkedIn test evenemententool

LinkedIn gaat een evenemententool testen in San Francisco en New York. Die tool doet denken aan hoe evenementen worden weergegeven in Facebook. Gebruikers kunnen zien wie er nog meer deelneemt, ze kunnen anderen uitnodigen of chatten. In de testfase kunnen alleen publieke evenementen worden aangemaakt, maar er komen wel steeds nieuwe functies bij. Met 580 […]

Amstelveen College en HP openen medialab

HP opent vandaag samen met De Rekenwinkel en het Amstelveen College het eerste onderwijskundig medialab van Nederland. In dit multifunctioneel lab worden toepassingen van VR, immersive computing, robotica, 3D en pc’s geïntegreerd worden in het onderwijscurriculum. Elf brugklassen, ondersteund met lesmateriaal van De Rekenwinkel, zullen verschillende colleges en workshops volgen. Voorzitter Voortgezet Onderwijs Raad (VO-Raad) […]

JD.com realiseert 23 miljard dollar omzet tijdens Singles Days

Niet alleen Alibaba, ook rivaal JD.com zette tijdens Singles Day minstens 23 miljard dollar om. Alibaba zelf deed dit jaar 31 miljard. Anders dan Alibaba deed JD.com er wel langer over om de miljarden binnen te halen. Het (Chinese) koopjesfeest van JD duurde 11 dagen en begon 1 november. De omzet is 26 procent hoger […]

Omzet bol.com Singles’ Day verdrievoudigd

De verkopen gisteren op bol.com, toen koopjesdag Singles’ Day werd gehouden, verliepen volgens verwachting. Het warenhuis zag de omzet met een factor drie stijgen ten opzichte van vorig jaar en spreekt over ‘de succesvolste dag van 2018 tot nu toe’. Gedurende de dag sierden digitale bordjes de schappen van bol.com waarmee de winkel aangaf dat […]

SAP koopt Qualtrics voor 8 miljard dollar

Het Duitse SAP heeft 8 miljard dollar geboden voor het Amerikaanse Qualtrics, dat SAAS diensten op het gebied van klantervaring en markt- en werknemers inzichten. Het bedrijf stond op het punt om naar de beurs te gaan. Het bedrijf heeft onder meer Disney, Citrix, GE en jetBlue als klant. In Europa richt het bedrijf zich […]

Alipay komende acht jaar sponsor UEFA-voetbal

Alipay investeert komende acht jaar in het vergroten van zijn naamsbekendheid in Europa met de sponsoring van het UEFA-voetbal. De elektronische betaaldienst van Alibaba Group tekende daartoe eind vorige week een contract met de Europese voetbalkoepel. Alipay wordt zichtbaar rondom wedstrijden van het mannenvoetbal. Dat omvat onder meer UEFA EURO 2020 en 2024 en de […]