0
Items : 0
Subtotal : 0.00
View CartCheck Out
0
Items : 0
Subtotal : 0.00
View CartCheck Out

Unilever investeert in influencerplatform

Unilever Ventures investeert met TVC Capital in influencerplatform CreatorIQ uit Californië in de VS. Daarmee kan het indirect invloed gaan uitoefenen op de meetbaarheid en kwaliteit van de inzet van socialmedia, iets waar FMCG-corporates al langer om roepen.

Het cloudbedrijf ontvangt in deze financieringsronde twaalf miljoen dollar.

CreatorIQ werkt voor bedrijven als Airbnb, Dell, Disney, Mattel, Ralph Lauren, Salesforce en Unilever. Zij kloppen juist bij dit bedrijf aan vanwege zijn expertise in fraudedetectie, brandsafety, betalingen internationaal werkende creators (influencers) en veiligheidsstandaarden. Het spreekt de taal van de corporates en zijn systemen sluiten aan op die van de klanten.

Vorig jaar kondigde Unilever aan dat het geen zaken wil doen met partijen die volgers kopen op sociale media. Het wil enkel met gecontroleerde en geverifieerde bereik- en interactiecijfers werken.

De aard van reclamemaken verandert met het versplinteren van de mediaconsumptie. Jongelui kijken überhaupt veel minder televisie en andere publieksgroepen kijken ook vaak en innig naar andere schermen dan die ene grote. Om zijn werk goed te kunnen doen, wil het Nederlands-Britse Unilever kwaliteitsgaranties over zijn bereik.

Foto: Dave Doe (cc)

Bron: Emerce

Leave a Reply